jueves, 3 de mayo de 2012

Ikastetxeen Zuzendaritza


Ikastetxean dagoen lan espezializatuena eta konplexuena zuzendariarena da.

Egun, irakasleek ez dute zuzendaria izan nahi.Zergatik?
- Lan kopurua, ardura.
- Formaziorik eza.
- Zuzendariaren botere urria.
- Zereginen anbiguotasuna(hezkuntza komunitatea ordezkatzen du).
- Bere lanarekiko esker on eskasa.
- Adminiztrazioaren laguntza apala.

Zuzendariaren lanaren inguruko teoria eta definizio ugari daude, eta hauek dira haietako batzuk:

Gairin-ek (1997) zuzendaritzaren kontzeptua antolamendu-prozesuekin erlazionatzen du: “zuzendaritza antolamenduzko zereginak bideratzen dituen pertsona edo taldea da”.

Atunez(1991) zuzendaritzak duen eraginaz mintzo da. Zuzendaritza praktikan jartzeko pertsona edo talde  batek beste batengan duen eraginenan oinarritzen da.Irakasleengan duen eragina oso ezaugarri garrantzitsua da, lan prozesuak bideratzeko.

Teoria klasikoenak…..
Planifikatzea,antolatzea,koordinatzea,kontrolatzea eta ebaluatzea

Mintzberg 1975,Gairin1994,ikuspegi horren aurka azaldu zen “zuzendariaren lanen inguruan zabaltzen den irudia faltsua da, enpresa-munduaren teoriatik kopiatuta baitago.Zuzendariak batzuetan ez du planifikatzen,antolatzen,koordintzen eta ebaluatzen”

Autore horren hipotesia hau da:zuzendariaren lanak identifikatzeko,bere lanen behaketa zuzena egin behar da.Lau hipotesi aurkezten ditu:

  1. Ez du bere lana sistematikoki planifikatzen.
  2. Zuzendariak ez du lan finkorik ikastetxean.
  3. Ez dago ikastetxean geratzen den guztiaz informaturik.
  4. Zuzendaritza zientzia da, ez da ogibide bat bakarrik.

Atunez-ek egindako ikerketaren ondorioak hurrengoak dira:
Zuzendari batek 127 lan egiten ditu  16 esparru hauetan:ikastetxeko burua,gidaria, liderra,bitartekari,negoziatzailea,informazio-kudeatzailea,antolatzailea,curriculum-kudeatzailea,berrikuntzarendinamizatzailea,kulturaren bultzatzailea,administratailea eta ezustekoen kudeatzailea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario