martes, 13 de marzo de 2012

Errutinak


Errutinen garrantzia
Haurraren eta zaintzailearen (helduaren) eguneroko bizitza errutinak arautzen dutela esan genezake. Hau da, heldua eta haurraren artean badira ekintzak, zeintzuk, sistematikoki, behin eta berriz ematen diren haurraren eguneroko bizitzan. Hauen adibide lirateke otordua, loa, jolasa, bainua, garbiketa eta abar.

Egunero, eta sarritan era berean, helduaren eta haurraren artean ematen diren ekintza bateratu hauek hizkuntzaz jabetzeko lehen urratsa lirateke, hots,  hizkuntzaz jabetzeko euskarri sistemak parte hartzen duen lekuak lirateke. Haurra eta helduaren arteko komunikazioa sustatzeko ezin hobeak gertatzen dira aipatu bezalako errutinak, zeintzuetan helduak haurrarekin komunikatzeko erabilitako hitzak, lokuzioak, keinuak, askotan berdinak dira, eta haurrak erlazioak sortu ditzake hauen artean.

Errutina ekintza edo formatu hauek, era berean, haurrari baliagarri ziurtatzen zaizkio pertsonen, ekintzen eta gauzen arteko erlazioak ezartzeko. Era berean, ekintzen sekuentziak antzematen laguntzen dio, gauza eta pertsonen portaeren legeak ezagutzeko bidea ahalbidetzen dio, gerta daitekeena edota ekintza baten ondorengoa aurresateko aukera ematen dio, eta hauetan erabiltzen diren hitzen esanahiei balizkoa antzematen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario