lunes, 30 de abril de 2012

Curriculum-a paradigma ezberdinen arabera


Paradigma bakoitzak curriculumari buruz duen kontzeptua
Paradigma positibistan,
        irakaskuntzarako plan zehatz-zehatza
        plan horren arabera egiten den prozesu teknikoa
Paradigma interpretatzailean,
        hausnarketan eta praktikan oinarritzen den praxia
        prozesu ikertzailean eraikitzen da,
        printzipioek orientatu behar dute praxi hori.
        Printzipio horiek irakaskuntza-ikaskuntza prozesuei dagozkie (planifikazioari, garapenari, ebaluazioari) eta, horregatik,
        prozesuala deitzen zaio, bai eta prozesuan zehar eraikitzen delako ere.
        Betiere ikasgelan frogatu behar den hipotesia da. Horregatik, irekia eta malgua da.
Paradigma kritikoan,
        curriculum ofiziala gizartean dauden botere- eta desberdintasun-erlazioak mantentzeko, birsortzeko, tresna bat da
        curriculum ofiziala zeregin ideologikoa agerian utzi beharra dago. Horretarako,
        oso garrantzitsua bihurtzen da curriculum  ezkutua eta curriculum absentea detektatzea.
        Tokian tokiko egoera historiko, politiko eta ekonomikoa kontuan harturik eta agente guztien partaidetzaz, curriculum askatzailea eraiki behar da.

No hay comentarios:

Publicar un comentario