Paradigma
bakoitzak curriculumari buruz duen kontzeptua
Paradigma
positibistan,
–
irakaskuntzarako
plan zehatz-zehatza
–
plan
horren arabera egiten den prozesu teknikoa
Paradigma
interpretatzailean,
–
hausnarketan
eta praktikan oinarritzen den praxia
–
prozesu
ikertzailean eraikitzen da,
–
printzipioek
orientatu behar dute praxi hori.
–
Printzipio
horiek irakaskuntza-ikaskuntza prozesuei dagozkie (planifikazioari, garapenari,
ebaluazioari) eta, horregatik,
–
prozesuala
deitzen zaio, bai eta prozesuan zehar eraikitzen delako ere.
–
Betiere
ikasgelan frogatu behar den hipotesia da. Horregatik, irekia eta malgua da.
Paradigma
kritikoan,
–
curriculum
ofiziala gizartean dauden botere- eta desberdintasun-erlazioak mantentzeko,
birsortzeko, tresna bat da
–
curriculum
ofiziala zeregin ideologikoa agerian utzi beharra dago. Horretarako,
–
oso
garrantzitsua bihurtzen da curriculum
ezkutua eta curriculum absentea detektatzea.
–
Tokian
tokiko egoera historiko, politiko eta ekonomikoa kontuan harturik eta agente
guztien partaidetzaz, curriculum askatzailea eraiki behar da.
No hay comentarios:
Publicar un comentario