Hauek dira 5-6 adin tarteko umeen oinarrizko abileziak eta trebetasunak, psikomotrizitate saioak planifikatzerakoan kontutan izan beharko ditugunak.
Generoa alde batera utzita, azpimarratuko ditugu
adin honetako umeen oinarrizko trebetasun eta abileziak. Lehenengo 5-6
urtetan umeak oinarrizko mugimenduak eskuratzen ditu, eta 6-9 urtetan mugimendu
horien egonkortasuna, finkatzea eta zehaztasuna gertatuko da.
Sánchez Bañuelos-ek dioenez (1992), honako hauek
dira oinarrizko abileziak eta zereginak: lekualdaketak, jauziak, birak,
jaurtiketak eta jaurtigaiak hartzea. Oinarrizko abilezia hauek landuz,
pertsonaren mugimenduaren kalitatea hobetuko da; hau da, gai izango da edozein
egoeraren aurrean mugimendu egoki bat aukeratzeko. Umea esperimentazioaren
bidez, mugitzeko posibilitateak deskubrituz joango da, baina ez du deskubrituko
nola hobetu daitekeen mugimendua. Haur Hezkuntzan ezin da hobetu imitazioaren
bidez, esperimentazioa ezinbestekoa baita. Umeak probak egin behar ditu, saiatu
behar du, jostailuak desegin behar ditu, ... Hurrengo puntuetan, Sanchez
Bañuelosen sailkapenari (1992) jarraituz, aztertuko dugu zeintzuk diren
oinarrizko trebetasun eta abileziak eta haien garapena gure klasean behatutako
adin tartean (5-6 urte).
Lekualdaketak: Gorputza alde batetik
bestera mugitzea lekualdaketa bat da, lekualdaketa arruntenak ibiltzea eta
lasterketak dira.
Jauziak: Jauziak giza motrizitatearen ekintza garrantzitsu
bat dira, eskaintzen dituen aukerengatik batik bat. Jauzia bi hankekin batera
lurra uztea da, bi hankak indarrez luzatzen direlako.
Birak: Biratzeko gaitasunak pertsona orientatzeko eta
egoki kokatzeko erabiltzen da.
Haur hezkuntza etapa bikaina da motrizitatea
bultzatzeko, trebetasun eta abilezien bitartez gaitasun motoreak garatzen
direlako, hurrengo dira lortzen diren gaitasunak: koordinazio dinamikoa, oreka, gorputz eskema eta espazio-denborazko
egituraketak.
No hay comentarios:
Publicar un comentario