Hezkuntza bizitza osoan zehar ematen den prozesu
luze eta konplexua da. Ikuspuntu antropologikotik, aipatzea, kultura konkretu
batean (tokian tokiko eta garaian garaiko kultura) murgildurik hezitzen garela
(sinboloak, baloreak, sinismenak…). Ikuspuntu sozialari dagokionez, besta bi
prozesu ematen dira, alde batetik humanizazioa
dugu, hots, gizabanakoaren garapen osoa (garapen intelektuala, emozionala,
morala…) eta bestalde beste gizakiekinelkarbizitzen ikastea gizarteratzearen bidez.
Hezkuntza ez da zientzia ez dituelako metodo
zientifiko propioak erabiltzen, baizik eta beste zientzia batzuen metodo
zientifikoak erabiltzen ditu. Lau zientziekin lotuta dago: hezkuntzaren
filosofia, hezkuntzaren antropologia, hezkuntzaren psikologia eta soziologia
eta hezkuntzaren maila arautzaile, aplikagarri eta historikoak.
Hezkuntzaren 4 dimentsioak:
- Dimentsio morala: (neskak zortziretan etxean) (etxeko lanetan neskak gehiago murgildu) ezberdintasuna generoen artean
- Dimentsio soziala: sare publiko eta pribatuak, ezberdintasun sozialak ezartzen ditu, klase mailen artean.
- Dimentsio ekonomikoa: emaitza akademiko hoberena duten pertsonei lehentasuna ematen zaie, unibertsitatean sartzeko adibidez, zenbat eta nota altuagoa orduan eta aukera gehiago.
- Dimentsio politikoa: boterean nor dagoen arabera hezkuntzan isladatuko da, gobernuen interesak hezkuntza sisteman isladatzen dira. Espainian adibidez gobernuan partidu politiko berria sartzean hezkuntzan eraldaketak egin dituzte. Azken finean hezkuntza boterean daudenentzat oso tresna erabilgarria da, herritarrak bideratzeko. Kurrikulum euskadin ez dugu propioa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario